جشنواره فیلم فجر| روایت ناتمام سیما؛ صنعت فرهنگ، سلبریتیسم و فیگور ابدی غنی - فقیربا اینکه مخاطب سینمای ایران به آثاری که داستان زیست اجتماعی افراد را روایت کند علاقه مند است و سینمای قصه گو را می پسندد، اما زبان فیلم در بیان سوژه آن و معضلات اجتماعی الکن است و اساسا تا پایان داستان «روایت ناتمام سیما» درامی شکل نمی گیرد. - خبرگزاری فارس - گروه هنر و رسانه: از چه موضعی معضلات اجتماعی را روایت می کنی؟ این پرسش نحوه صورت بندی گفتمانی و پرداخت به موضوع آسیب های اجتماعی در بسیاری از آثار موسوم به سینمای اجتماعی در کشور ما را مشخص خواهد کرد. روایت ناتمام سیما به کارگردانی علیرضا صمدی و تهیه کنندگی مجید رضا بالا، اگر چه حول محور مضامینی چون صنعت فرهنگ، فرهنگ شهرت و سلبریتیسم دست به روایت می زند و با دستمایه قرار دادن موضوع آبرو و حیثیت بربادرفته افراد در فضایی به وسعت شبکه های اجتماعی می چرخد و در ظاهر غم بی بضاعت های جنوب شهر را می خورد، اما دوربین او سمت جبهه ثبات و رفاه و توزیع رانت ایستاده و از آن سو ماجرا را روایت می کند. از بعد فنی هم به سختی می توان آن را در ردیف آثار سینمایی پذیرفت و کیفیت ساخت آن بیشتر به تله فیلم شباهت دارد. کارگردانی اگر بنا داشت آگاهانه سمت اشرار و شرارت های موجود یک جامعه بایستاد و با نگاهی از موضع ثبات، تثبیت موروثی فرودستی طبقاتی را به رخ بکشد، راهی را طی می کرد که در روایت ناتما برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |